In forma dupa nastere

In forma dupa nastere

Cum să fii în formă după naștere cu minim efort

 

După perioada sarcinii, în care ai citit tot ce s-a putut despre primele luni de viață ale bebelușului, urmează etapa de refacere și de acomodare la un nou stil de viață. Atât tu, cât și bebelușul tău, învățați să trăiți împreună, în cadrul unei noi rutine de zi cu zi.

Tot acum îți vei dori și să pierzi kilogramele în plus și să te întorci la forma de dinainte de sarcină, sau chiar la un tonus mai bun. Primii pași în această direcție sunt de regulă cei mai dificili. Poate nu știi cu ce și de unde să începi, poate ți se pare dificil, chiar imposibil.

Deoarece majoritatea proaspetelor mămici se confruntă cu aceste gânduri, venim în sprijinul tău cu sfaturi despre cum să fii în formă după naștere cu minim efort.

Mișcarea zilnică
 

Majoritatea noilor mămici experimentează o lipsă acută de somn în această perioadă. Astfel, e posibil să te simți și tu copleșită de ideea de a face mișcare de orice fel. Acest lucru este perfect normal după sarcină, când organismul tău trece prin schimbări care pot îngreuna trecerea la un stil de viață foarte activ fizic.

Exercițiile dificile nu sunt recomandate mai devreme de 8 -10 săptămâni după nașterea naturală și aproximativ 12 săptămâni după cezariană.

După această perioadă, însă, orice femeie poate reveni la stilul activ de viață, ba chiar este recomandat. Prin intermediul metodei Pilates, antrenament care include mișcări menite să refacă tonusul muscular și să ajute mintea să se reechilibreze și să fie în armonie cu corpul, vei reuși să te recuperezi mai repede decât crezi.

Beneficiile Pilates pentru mămici
 

Exercițiile Pilates pot ajuta la menținerea tonusului muscular și la sculptarea corpului proaspetelor mămici.  Aceste exerciții implică un efort  echilibrat și te ajută să-ți obișnuiești corpul cu exercițiile fizice zilnice, să-ți recapeți flexibilitatea și să redobândești armonia și echilibrul corp-minte care te menține sănătoasă.

Pilates este cea mai bună opțiune atunci când vine vorba de crearea unei rutine zilnice de exerciții eficiente, cu minim efort pentru redobândirea formei de dinaintea sarcinii.

 

Evită alimentele nesănătoase
 

Spune NU alimentelor nesănătoase ce intervin în manieră negativă în procesul natural de refacere a organismului după naștere! Sucurile din comerț, dulciurile și mâncarea de tip fast-food sunt primele produse pe care trebuie să le eviți.

În schimb, o varietate de proteine ​​slabe, cereale integrale, fructe și legume proaspete și o mulțime de produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi trebuie să fie prioritare în lista de alimente consumate zilnic.

O dietă alimentară sănătoasă și o rutină zilnică de exercițiile Pilates pentru mămici sunt factorii cheie care te vor ajuta să te menții în formă în această perioadă.

Consumă gustări sănătoase
 

Consumul excesiv de zahăr poate să dea peste cap nivelul glucidelor din sânge și să-ți amplifice nevoia de a consuma gustări dulci foarte des. Pentru a evita astfel de ispite, este recomandat să ai mereu gustări sănătoase la îndemână, cum ar fi merele sau bananele. Încearcă să eviți fructele și legumele care te pot balona.

De asemenea, păstrează laptele cu conținut scăzut de grăsimi și iaurtul cu un număr redus de calorii la îndemână, drept gustări sănătoase care te pot energiza. Sunt recomandate lactatele din lapte de capră, nu de vacă. Acestea pot fi consumate atât înainte cât și după exercițiile cu Pilates Reformer, de exemplu, asigurând aportul nutritiv necesar pentru refacerea organismului și restabilirea ritmului său activ natural.

Alăptarea
 

Alăptarea arde un număr uluitor de calorii: între 500 și 700 pe zi. Acest lucru înseamnă că multe femei pot să crească numărul de calorii pe care le consumă în această perioadă și să piardă în greutate rapid și în siguranță.

Cu toate acestea, trebuie să fii conștientă de faptul că, de îndată ce oprești alăptarea, acest ritm va fi încetinit.  În acel moment, sau chiar mai devreme, este recomandat să reduci numărul de calorii consumate și să adopți un stil de viață mai activ, prin efectuarea unor exerciții fizice specifice în fiecare zi.

Pilates te poate ajuta în acest sens, întrucât exercițiile de acest gen nu necesită efort intens și asigură redobândirea flexibilității corpului și restabilirea tonusului muscular în cel mai scurt timp.