Exercitii pilates pentru echilibru

Exercitii pilates pentru echilibru

EXERCITIILE PILATES SI ECHILIBRUL EMOTIONAL


S-a scris mult despre legatura dintre Pilates si starea de bine, despre ameliorarea durerilor sau revenirea in forma dupa nastere. Faptul ca exercitiile Pilates contribuie la imbunatatirea echilibrului emotional al practicantului a fost mai putin popularizat. Nu o spunem noi,  ci mai multe studii efectuate de-a lungul timpului.


Cum toamna si iarna zilele sunt mai scurte, iar lipsa soarelui afecteaza buna dispozitie, ati putea considera sedintele de Pilates ca adjuvant natural in echilibrului mental.


Oamenii de stiinta au demonstrat eficienta exercitiilor Pilates dupa cum va aratam in continuare.


STUDII CARE DEMONSTREAZA CA EXERCITIILE PILATES AJUTA LA IMBUNATATIREA ECHILIBRULUI EMOTIONAL


In 2011 oamenii de stiinta de la universitate sportiva din Egipt au stabilit in urma unui studiu efectuat intre femei care manifestau semne de depresie ca exercitiile Pilates cresc nivelul de serotonina din corp. E bine cunoscut ca serotonina este hormonul fericirii, asadar Pilates ne face mai fericiti!


Un alt studiu, efectuat in 2012 arata ca femeile varstnice din esantion, care sufereau de depresie, si-au imbunatatit starea de spirit dupa doar 12 saptamani de Pilates.  Acestea nu sunt singurele exemple cum Pilates poate fi un program activ pentru echilibrul fizic si emotional.


Oamenii de stiinta au efectuat mii de  studii despre efectele Pilates pe mai multe paliere si au confirmat beneficiile Pilates pentru  :

  • starea de bine a femeilor pe durata sarcinii

  • cresterea flexibilitatii

  • ameliorarea durerilor de spate prin exercitii la aparate (Reformer)

  • imbunatatirea echilibrului emotional

  • cresterea nivelului de satisfactie a vietii

  • imbunatatirea starii fizice si emotionale in ansamblul ei


CARE ESTE LEGATURA INTRE PILATES SI FERICIRE?


In 2012 oameni de stiinta din doua institutii de Cercetare din Egipt (Department of Health sciences sports, Faculty of Physical Education, Minia University, Egypt  si  Department of Athletic Training, Faculty of Physical Education, Minia University, Egypt) au condus un studiu referitor la efectele Pilates in randul  a 15 doamne care sufereau de depresie.


Sub monitorizarea oamenilor de stiinta,  cele 15 doamne au urmat exercitii Pilates pentru o perioada de 12 zile, dupa un program personalizat. Care au fost concluziile studiului?


  • Cresterea semnificativa a nivelului de serotonina

  • O imbunatire a flexibilitatea articulatiilor si a tendoanelor

  • Cresterea puterii musculare

  • O mai buna anduranta musculara


Serotonina este unul dintre principalii hormoni ai fericirii. Din rezultatele acestui studiu rezulta in mod evident ca exercitiile Pilates sunt un bun adjuvant al echilibrului psihic.

Studiu despre exercitiile Pilates si imbunatatirea starii de  spirit a persoanelor varstnice

O echipa de cercetatori din cadrul  Department of sport Sciences, University of Isfahan, Iran a efectuat un studiu prin care se dorea stabilirea eficientei exercitiilor Pilates si ameliorarea depresiilor in randul persoanelor varstnice.


Dupa un program personalizat de 12 saptamani de Pilates, cercetatorii (Mahyar Mokhtaria, Maryam Nezakatalhossainib, Fahimeh Esfarjanic)  au conchis ca exercitiile Pilates sunt eficiente ameliorarea depresiei. Mai mult chiar, au realizat ca practicarea acestei forme de miscare de-a lungul celor 12 saptamani a contribuit la mentinerea starii de sanatate generala intr-o forma mai buna.


Va asteptam in studio la o sesiune demo sa descoperiti adevaratele beneficii ale Pilates!