Pilates pentru core

Pilates pentru core

PILATES PENTRU CORE


Pilates este cunoscut pentru Core, ca unul dintre principalele argumente ale acestei metode de antrenament. Dezvoltarea bazei, a centrului de echilibru, este esentiala pentru stabilitate. Pentru corpul uman centrul de echilibru este echivalent cu ceea ce in Pilates se numeste Core si anume zona pelviana si lombara, musculatura abdominala din profunzime.

Este motivul pentru care Pilates este recomandat oricarei persoane si inclusiv sportivilor.  


O DEFINITIE A PILATES


Definitia general accepta este: “un sistem de exercitii utilizand aparate speciale, proiectate pentru a imbunatai puterea fizica, flexibilitatea si constientizarea mentala (mental awarness)” -  (Oxford Dictionaries).

Traducerea definitiei a metodei Pilates din dictionarul Cambridge este un “nume de marca pentru un sistem de exercitii fizice care implica miscari controlate, de intindere si respiratie”.


Asadar, Pilates este o forma complexa de antrenament, fara a fi incadrata ca sport prin definitie, care pune accent pe imbinarea exercitiilor controlate si pe respiratie.

Aceasta metoda fost initiata de Joseph Pilates care a pornit intregul concept de la exercitii  de recuperare medicala, dezvoltand un intreg sistem de aparate si de miscari care se regasesc in forma de antrenament practicat cu succes si in prezent.


CE REPREZINTA CORE IN PILATES


Core - potrivit dictionarului reprezinta esenta, baza, cel mai important lucru in orice. In Pilates,  Core (netraductibil in limba romana in contextul Pilates) reprezinta un muschii care confera stabilitate corpului uman. Intr-un sens larg, exercitiile Core sunt considerate cele care dezvolta zona pelviana, abdominala si lombara. In Pilates notiunile de Core, Inner unit si powerhouse se utilizeaza interschimbabil.


Aceste exercitii se pot executa cu propria  greutate utilizand Mat (salteaua de Pilates) sau asistate de aparate precum Reformer, Cadillac, Ladder Barrel sau Exo Chair.


STUDII EFECTUARE IN RANDUL PRACTICANTILOR DE TIR CU ARCUL DEMONSTREAZA EFICIENTA EXERCITIILOR CORE PENTRU STABILITATE



Intr-un studiu efectuat de Department of Physical Education, Chungnam National University, Daejeon  si Research Institute of Sports and Industry Science, Hanseo University, ambele din Coreea, cercetatorii implicati au analizat imbunatatirea posturii si a stabilitatii statice si dinamice a practicantilor de tir cu arcul dintr-un liceu.


Studiul a fost efectuat  in decembrie 2016 de catre Jeong-Min Park, Gwang-Suk Hyun si Yong-Seok Jee si Publicat in US National Library of Medicine - National Institutes of Health  si s-a derulat in perioada decembrie 2015 - martie 2016.


Grupul de voluntari a fost impartit intr-un grup de control si un grup care a exersat Pilates, ambele continuand si practicarea de tir cu arcul. La finalul studiului, cercetatorii au tras concluzia ca in cazul grupului care a efectuat exercitii de Pilates s-a observat o imbunatatire semnificativa a echilibrului dinamic,  fara nicio modificare in grupul de control.  Ambele grupuri au dovedit o mai buna indemanare in tragerea cu arcul.


ANTRENAMENTE PILATES IN BUCURESTI, LA KOA


In studioul Koa, antrenamentele de Pilates se desfasoara 1 la 1, antrenor - client. Programul de exercitii este personalizat in functie de nevoile individuale ale fiecarei persoane in parte.


Pe website gasiti preturile pentru pachetele de Pilates.  Primul antrenament  este demonstrativ si nu implica niciun cost.  Din respect pentru toti clientii nostri, sedintele se desfasoara doar pe baza de programare. Va invitam la o sedinta demo!